Qué he aprés de la meva experiència?

He
après a valorar la necessitat d'aplicar les TIC en els processos d'ensenyament
i aprenentatge ja que abans tot era massa teòric i gracies a les TIC els nens
poden fer un aprenentatge molt més significatiu a partir de la recerca de
imatges, vídeos, fotografies... que permetrà als alumnes construir a poc a poc
els seus coneixements de les diverses capacitats que se’ls demana al
currículum.
Els meus dubtes i curiositats sobre la meva experiència amb les TIC
Gràcies a la reflexió que he fet sobre les TIC m'he adonat d’una
curiositat i es que comparant la meva experiència amb la de la meva companya
Lorena, que és un any més petita que jo, el gran canvi que fa aquesta sobretot
amb l’ inici de la utilització de les TIC. Ja que mentre jo vaig comença amb
les maquines d’escriure ella no les va utilitzar per res sinó que va comença
directament amb els ordinadors.
Mentre la Nati explicava en que consistia la activitat que havia de fer m’anava plantejar diversos dubtes o qüestions:
1.
Què és per mi les TIC?
2.
Un Cd de música és
una TIC o només el reproductor de música ho és?
3.
Quina
influencia va tenir per mi les TIC en la meva educació?
4.
Com a mestres
és important saber quines són les experiències anterior dels nostres alumnes
amb les TIC


En la meva escola no vam començar amb els ordinadors sinó que vam
iniciar-nos primerament amb les màquines d’escriure modernes. El meu primer
contacte amb l’ordinador va ser a cinquè o sisè de primària. Jo recordo que
utilitzava l’ordinador principalment en l’assignatura de català on hi havia uns
CDs amb jocs d’ordinador on havem de relacionar la paraula catalana amb la seva
corresponen frase, completar paraules que li faltaven, etc. També a va ser a
sisè on vam iniciar en la utilització dels diferents programes del Microsoft,
però no var ser fins a secundaria que no vam aprofundir en cada un dels
programes de que disposa Microsoft. La meva escola no disposava de molt
recursos tecnològics, ja que els ordinadors eren escassos i havíem de compartir
l’ordinador entre dos o més persones.
En la primària hi havien alguns mestres que si que dominaven molt les
TIC i eren capaços d’utilitzar-les de manera educativa, però també recordo a
molts mestres preguntant als seus alumnes si algú en sabia com funcionava el
vídeo el reproductor de música cosa que feia que ens perdre molta estona de
classe. En l'ESO utilitzàvem molt la tecnologia però només aquells programes
més bàsics dels ordinadors com són els diversos programes de Microsoft office
(Word, Power point, Exel...). No és fins que he arribat a la Universitat de
Barcelona que realment he conegut programes desconeguts per mi com el portal
xtec.cat, Linkat, Odissea, Xarxa docent educat 2.0, Ateneu, Àgora, Alexandra,
xtec blocs, JClic, etc
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada