Què he aprés sobre la creació d'un bloc?
La tecnología avança de manera
imparable, i hi ha un moment en què és necessari actualitzar-nos a ella per a
poder trametre el coneixement, arribant d’una manera més entenedora als alumnes
i lúdiques de les activitats a fer a l'aula. Sempre s’ha de
tenir en compte que els mitjans TIC són complementaris, mai substitutius a una
classe tradicional.
Amb la creació d’aquest blog he
aprés algunes competències bàsiques que
un mestre d'educació infantil ha de disposar, escolliria per damunt de tot la
competència digital i tractament de la informació on he intentat utilitzar
estratègies digitals i audiovisuals útils pel meu aprenentatge i també m’ha
permet ser autònoma i disposar d’una iniciativa personal, perquè utilitzar el
blog significa realitzar un projecte individual de forma creativa i personal,
el que fa a una persona
autònoma. És important la creacions
de blogs com un medi de comunicació entre escola i famílies on ells poden
consultar tot el que fan a l’aula, també poden enviar notificacions i veure
fotografies dels seus fills i filles a més a més aquest també potser un lloc de
comunicació entre altres mestres ja que en ell es posen recursos que puguin
ajudar a altres mestres per tractar temes diversos de manera original i
relacionades amb les TIC.
Els meus dubtes i curiositats sobre el bloc
Aquesta activitat m’ha servit per molt ja que per mi el blog era un món totalment desconegut per mi. Durant la realització d'aquesta tasca he aprés prou coses, com per exemple a comprendre conceptes i mètodes nous d'aprenentatge mitjançant les TIC dins de l'aula. L'eina utilitzada en aquesta tasca amb l'objectiu d'apropar-nos a les noves tecnologies i de fer-nos veure que serveixen per a molt més que simplement comunicar-nos, va ser el blog. El concepte de blog en sí no era desconegut per a mi, ja que sé que hi ha molta gent que en té però jo mai havia tingut anteriorment cap principalment perquè no sabia crear-lo i no l’havia utilitzat mai abans.
Què he de saber sobre la creació d'un bloc?
Els blocs s'assemblen a diaris en què es van
realitzant anotacions periòdiques, que permeten incloure textos i imatges.
L'últim introduït és el primer que es mostra. El que hem de saber dels blogs és
la gran senzillesa en la seva creació i publicació. Aquest mateixa facilitat
els converteixen en una eina vàlida i versàtil per a la seva utilització com a
recurs
educatiu.
Tal i com ja he dit el que em va atreure la
importància dels blocs va ser la possibilitat de comunicar a tots els sentits:
professor-alumne, alumne-professor i alumne-alumne. Estar en una pàgina web,
fer un clic, comentar i poder mantenir una conversa en diferit amb els alumnes
fora de l'escola era el que buscava feia temps. Poder donar resposta als
continguts dels altres directament a través del navegador, almenys aparentment,
incrementaria encara més la interacció. Aquesta unió ve a dinamitzar la forma de
comunicació, especialment entre professor-alumne i viceversa.
A més, la creació i el seguiment de blogs no serveix només per a que mestres i estudiants aprenguin els uns dels altres i puguin compartir vivències, opinions sinó que els propis alumnes també poden utilitzar aquests diaris com una eina de motivació, ja que els nens gaudeixin cada vegada més amb la cultura digital i ensenyar-lo als seus pares ja que aquest pot fer que hi haguí millors vincles entre pares i fills ja que el nen pot explicar allò que ha fet a l’aula. En un futur pròxim els nostres alumnes disposaran d'aquest tipus de eines al seu abast i tal i com ja he comentat en l'apartat de la Nati nosaltres com a mestres els hem d'ensenyar a fer un bon ús d'aquestes eines, ja sigui dels blogs, els facebooks, els gmails.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada