Què he aprés de la creació d'un moodle?
Un altra activitat que vam realitzar amb l’Eduard va
ser crear un Moodle on vaig poder aprendre que a partir d’una pàgina podia
crear un Moodle, només registrant-te, on poder penjar les activitats
realitzades a l’assignatura d’Alfabetització digital, crear una tasca on els
nostres companys poden penjar la feina que li demanem, crear un fòrum on poder
debatre temes de l’assignatura, entre moltes altres coses.
He après a
partir de la meva experiència tan com a usuària que utilitza un moodle de la
universitat de Barcelona, però també com a creadora d'un moodel que aquest és
un entorn que és dinàmic o s'actualitza i es modifica a partir de la
participació dels alumnes i del creador (el mestre).
Curiositat i dubtes sobre la creació d'un moodle
Quan anava realitzant la tasca m’anaven
sorgint dubtes i problemes que poc a poc amb l’ajuda de les instruccions de l’Eduard,
la informació del Moodle de la UB i de l’ajuda de les meves companyes vaig
poder anant solucionant. Entre elles em van sorgir les
següents preguntes:
·
Quina pàgina web és per tal de poder crear un Moodel?
·
Com penjar un JClic?
·
Entre moltes més preguntes d’aquest estil?
Què he de saber sobre la creació del moodle?
Moodle és un entorn dinàmic
d'aprenentatge . Es tracta d'un programa que crea un entorn virtual, un espai
de comunicació a Internet, on té lloc l'ensenyament i l'aprenentatge. Des del
punt de vista dels estudiants Moodle ofereix un entorn privat i personal on cal
identificar-se per entrar i que, un cop dins, es troba fàcilment el camí cap al
curs o cursos on estan inscrit. Quan un estudiant entra en un curs troba una
estructura clara, entenedora i molt navegable, amb activitats programades
seguint el calendari proposat pel professorat i amb recursos interns, com ara
textos, imatges o multimèdia, o externs, com llocs web per visitar.
Des del punt de vista del
professorat, que no necessita tenir cap mena de coneixement tècnics ni de
programació, Moodle ofereix una interfície molt agradable i amigable des de la
qual es poden crear fàcilment activitats didàctiques motivadores, tant
individuals com grupals, i es poden afegir recursos de tota mena. A més, fer el
seguiment i l'avaluació dels estudiants i de l'efectivitat de les activitats és
una tasca molt senzilla i que es pot personalitzar segons el que vulguis fer.
Hi ha moltes activitats didàctiques
que els estudiants poden fer en un curs Moodle. Vegem les més comunes per tal
de conèixer i ser conscient de la gran varietat de activitats que es poden fer
a partir del Moodle:
·
fòrum: l'activitat estrella de
Moodle tant pel que fa a la facilitat de creació com a les possibilitats de
treball en grup.
·
qüestionari: un qüestionari és una
col·lecció de preguntes de diferent tipus (de vertader/fals, de resposta
múltiple, de resposta curta, numèrica, de relació, de compleció d'espais buits,
etc.) que es presenten agrupades per tal que l'estudiant les respongui en una sessió
de treball.
·
tasca: per Moodle una tasca és un
encàrrec de feina que l'estudiant pot completar pel seu compte, tot enviant un
fitxer al sistema i esperar rebre la retroacció del professorat.
·
lliçó: és una activitat a mig camí
entre la informació i el qüestionari perquè barreja una mica de cada.
El Moodle és molt útil ja que aquest
no només els estudiants entren i fan una sèrie d'activitats sinó que el Moodle crea
un espai d'ensenyament i aprenentatge basat en la comunicació. La diferència
amb altres programes és que Moodle facilita enormement la comunicació entre els
participants a tos els nivells i la socialització de l'aprenentatge a través de
diferents eines: els diàlegs que s'estableixen als fòrums. El Moodle és un bona
eina on sempre estigui obert un fòrum de dubtes on els estudiants puguin plantejar
allò que necessiten.
Clarament hem pogut veure que el Moodle és una bona eina pels
estudiants i crec que és essència poder conèixer totes aquelles eines que ens
ofereixen les TIC i que ens poden faciliten la vida acadèmica i personal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada